Urząd Gminy Wólka
20-258 Jakubowice Murowane, Jakubowice Murowane 8
tel.: 81 478 17 50, faks: 81 746 50 01
e–mail: gmina@wolka.pl, www.wolka.pl
Karta Informacyjna
Sporządzenie aktu zgonu
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 463 z późn. zm.).
Komórka organizacyjna załatwiająca sprawę - Urząd Stanu Cywilnego tel. (81) 478 17 58
Wymagane wnioski
Wymagane załączniki
- Karta zgonu wydana przez lekarza,
- Dokument tożsamości osoby zmarłej.
Dokumenty do wglądu
- Dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.
Termin załatwiania sprawy
Opłaty
Tryb odwołania
-
Od decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Lubelskiego w Lublinie za pośrednictwem Wójta Gminy Wólka w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Uwagi
- Zgon należy zgłosić w terminie 3 dni od dnia wystawienia karty zgonu. Jeśli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej - w ciągu 24 godzin od dnia zgonu.
- Zgłoszenia dokonuje się w Urzędzie Stanu Cywilnego właściwym ze względu na miejsce zgonu. Po zarejestrowaniu zdarzenia wydawany jest bezpłatnie 1 odpis aktu zgonu, a kolejne odpisy można pobrać w każdym Urzędzie Stanu Cywilnego na terenie całego kraju.
- Do pobrania odpisu aktu stanu cywilnego uprawnieni są: osoba, której akt dotyczy, jej krewni w linii prostej (dziadkowie, rodzice, dzieci, wnuki), rodzeństwo, małżonek, przedstawiciel ustawowy lub opiekun. Inne osoby (podmioty) - po wykazaniu interesu prawnego w otrzymaniu dokumentu (wezwanie sądu, umowa, akt notarialny, wypis z księgi wieczystej itp.).
Opracował
Karolina Zatorska
Zatwierdził
Karolina Kamieniecka