Urząd Gminy Wólka
20-258 Jakubowice Murowane, Jakubowice Murowane 8
tel.: 81 478 17 50, faks: 81 746 50 01
e–mail: gmina@wolka.pl, www.wolka.pl
KI.FP-02
Wersja nr 3
z dnia 2020-05-05
Udzielenie ulg podatkowych (umorzenie, odroczenie terminu płatności, rozłożenie na raty)
I
Podstawa prawna
II
Komórka organizacyjna załatwiająca sprawę
Referat Finansowo – Budżetowy,
Stanowisko ds. księgowości podatkowej
e-mail wolka@bazagmin.pl
III
Wymagane wnioski
Wybór wniosku w zależności od rodzaju sprawy:Wniosek zależy od ulgi z jakiej podatnik chce skorzystać
Gdy wnioskujący prowadzi działalność gospodarczą (jest przedsiębiorcą) i ubiega się o pomoc „ de minimis” wraz z wnioskiem przedkłada się wszystkie zaświadczenia o otrzymanej pomocy „de minimis” z 2 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku
IV
Wymagane załączniki
Zaświadczenie o dochodach członków rodziny pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (kopie odcinków emerytur lub rent).
Zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o zarejestrowaniu wnioskodawcy lub członka rodziny jako bezrobotnego (lub kopia pobieranego zasiłku).
Kopie dokumentów potwierdzających ponoszone wydatki na utrzymanie mieszkania (kopie rachunków za czynsz, energię elektryczną, gaz i inne).
Kopie dokumentów potwierdzających ponoszone wydatki związane z leczeniem, nauką i inne (kopie rachunków, dowodów zapłaty, wypisy ze szpitala).
V
Dokumenty do wglądu
VI
Termin załatwiania sprawy
VII
Opłaty
VIII
Tryb odwołania
IX
Uwagi
Podatnik może zostać wezwany do złożenie dodatkowych wyjaśnień, co do stanu finansowego i majątkowego oraz złożenia niezbędnych dokumentów wymaganych do podjęcia ostatecznej decyzji – w wyznaczonym 7 – dniowym terminie.
W przypadku załatwiania sprawy pisemnie podatnik powinien uzgodnić z urzędnikiem zakres wymaganych dokumentów.
Opracował
Marzena Hunek
Sprawdził
Anna Kruk
Zatwierdził
Edwin Gortat
Załączniki: