Urząd Gminy Wólka
20-258 Jakubowice Murowane, Jakubowice Murowane 8
tel.: 81 478 17 50, faks: 81 746 50 01
e–mail: gmina@wolka.pl, www.wolka.pl
Karta Informacyjna
Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody
- Ustawa z dnia 02 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej
- Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 3 lipca 2017r. w sprawie wysokości stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Komórka organizacyjna załatwiająca sprawę
Wymagane wnioski
- Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew składane przez osoby fizyczne dokonujące wycinki niezwiązanej z działalnością gospodarczą
- Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów (dla pozostałych podmiotów)
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew składany przez osoby fizyczne dokonujące wycinki niezwiązanej z działalnością gospodarczą
Wymagane załączniki
- Zgoda właściciela nieruchomości (jeżeli posiadacz nieruchomości nie jest jej właścicielem)
- Tytuł prawny władania nieruchomością, na której rosną drzewa lub krzewy – aktualny wypis z rejestru gruntów
- Jeżeli nieruchomość jest współwłasnością – do wniosku dołącza się pisemną zgodę współwłaścicieli
- Rysunek lub aktualną mapę określającą usytuowanie drzewa lub krzewu w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości
Dokumenty do wglądu
Termin załatwiania sprawy
Opłaty
- Złożenie podania, załączników do podania i wydanie zezwolenia nie podlega opłacie skarbowej.
- Usunięcie drzew lub krzewów podlega opłacie w przypadkach i na zasadach określonych w ustawie o ochronie przyrody i aktach wykonawczych. Jej wysokość ustalana jest indywidualnie.
- Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew składany przez osoby fizyczne dokonujące wycinki niezwiązanej z działalnością gospodarczą (rachunek bankowy Urzędu Gminy Wólka nr 31 8689 0007 6500 0108 2000 0010 prowadzony w Spółdzielczym Banku Powiatowym w Piaskach)
Tryb odwołania
- Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lublinie za pośrednictwem Wójta Gminy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji
Uwagi
- Przy zgłaszaniu wniosku o usunięcie drzew rosnących na granicy 2 posesji wymagana jest zgoda właścicieli obydwu posesji
Opracował
Jolanta Kotlarek
Zatwierdził
Robert Wysmulski
Załączniki:
Wniosek o zezwoleni na usuniecie drzewa/krzewów , plik: Rozszerzenie: docx, Rozmiar: [26.48 KB]
Wniosek o wydanie zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu zgłoszenia, plik: Rozszerzenie: doc, Rozmiar: [56.50 KB]
Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew, plik: Rozszerzenie: doc, Rozmiar: [48.50 KB]