Urząd Gminy Wólka
20-258 Jakubowice Murowane, Jakubowice Murowane 8
tel.: 81 478 17 50
e–mail: gmina@wolka.pl, www.wolka.pl
KI.BD-25
Karta Informacyjna
Wersja nr 7
z dnia 2017-06-06
Ustalenie warunków zajęcia pasa drogowego
I
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23, 868, 996, 1579, 2138 z późniejszymi zmianami)
-
Ustawa z dnia 21 marca 1985 r o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1440, 1920, 1948, 2255 z późniejszymi zmianami)
- Uchwały nr XXV/150/12 Rady Gminy Wólka z dnia 30 listopad 2012r. w sprawie określenia wysokości stawek opłat za zajęcie 1m2 pasa drogowego dróg gminnych na terenie gminy Wólka.
II
Komórka organizacyjna załatwiająca sprawę
- Referat Infrastruktury
Stanowisko pracy ds. drogownictwa pokój nr 23
tel. 81-746-48-44 w. 41
III
Wymagane wnioski
IV
Wymagane załączniki
- Plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1: 1000 z zaznaczeniem proponowanego zajęcia pasa drogowego / 2 egzemplarze/
- Kopia pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót / 1 egzemplarz/
- Kopia decyzji na lokalizację urządzenia obcego lub zjazdu w pasie drogowym / decyzja wydana przez zarządcę drogi /
- Pełnomocnictwo do reprezentowania Inwestora / w przypadku, gdy wniosek składa inna osoba niż właściciel nieruchomości/
V
Dokumenty do wglądu
- Zatwierdzony projekt organizacji ruchu / jeżeli zajęcie pasa drogowego powoduje zmiany w istniejącej organizacji ruchu drogowego/
VI
Termin załatwiania sprawy
- Do 30 dni zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego
VII
Opłaty
- Inwestycje związane bezpośrednio z budownictwem mieszkaniowym są zwolnione od opłat
VIII
Tryb odwołania
- Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy Wólka w terminie 14 dni od daty otrzymania korespondencji
IX
Uwagi
- Wpis do rejestru jest związany z wydaniem zaświadczenia o tym wpisie z informacją o nadanym numerze rejestrowym
Opracował
Zbigniew Kuśmider
Sprawdził
Wiesław Szajewski
Zatwierdził
Edwin Gortat