- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych, oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadanie:
- dyplomu ukończenia wyższych studiów prawniczych lub administracyjnych potwierdzających uzyskanie tytułu zawodowego magistra lub,
- dyplomu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych lub administracyjnych za granicą, o którym mowa w art. 326 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce albo uznany za równoważny polskiemu dyplomowi potwierdzającemu uzyskanie tytułu
- zawodowego magistra zgodnie z art. 327 ust. 1 tej ustawy lub,
- dyplomu potwierdzającego uzyskanie tytułu zawodowego magistra i świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie administracji,
- posiadanie łącznie co najmniej 3-letniego stażu pracy na stanowiskach urzędniczych w urzędach lub w samorządowych jednostkach organizacyjnych, w służbie cywilnej, w urzędach państwowych lub w służbie zagraniczne, z wyjątkiem stanowiska pomocniczych i obsługi,
- nieposzlakowana opinia,
- Wymagania dodatkowe – pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku.
- Znajomość pracy w Systemie Rejestrów Państwowych (SRP) Aplikacji Źródło oraz formie informatycznej bazy Gminy /MIKROPESEL
- Znajomość oraz umiejętność właściwej interpretacji i stosowania regulacji prawnych
- ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 463, z późn. zm.),
- ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz.U. z 2019 r. poz. 2086, z późn. zm.),
- ustawa z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska (Dz.U. z 2020 r. poz. 707),
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U z 2019 r. poz. 1397 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U z 2020 r. poz. 332, z późn. zm.),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U z 2019 r. poz. 1000, z późn. zm.),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U z 2020 r. poz. 256, z późn. zm.),
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U z 2020 r. poz. 713)
- ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U z 2019 poz. 1282),
- znajomość programów biurowych wchodzących w skład MS Office.
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- W zakresie ewidencji ludności:
- Praca w Systemie Rejestrów Państwowych (SRP) Aplikacji Źródło oraz formie informatycznej bazy Gminy /MIKROPESEL/,
- przyjmowanie zgłoszeń i dokonywanie czynności w sprawie:
- zameldowania na pobyt stały obywateli RP i cudzoziemców,
- zameldowania na pobyt czasowy ponad 3 miesiące obywateli RP i cudzoziemców,
- wymeldowania z pobytu stałego i wymeldowania z pobytu czasowego,
- zgłoszenia wyjazdu za granicę,
- wydawanie poświadczeń o wymeldowaniu i zameldowaniu
- usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL
- wydawanie na wniosek zaświadczeń ze zbiorów meldunkowych
- udostępnianie na wniosek danych z ewidencji ludności i zbioru PESEL
- nadanie numeru PESEL i zmiana numeru PESEL
- sporządzanie zestawień imiennych i zbiorczych
- udostępnianie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców, oraz udostępnianie danych jednostkowych z rejestru PESEL
- Prowadzenie postępowań administracyjnych, w tym gromadzenie materiału dowodowego i przygotowywanie projektów decyzji w sprawach o zameldowanie i wymeldowanie
- Zadania wynikające z innych przepisów
- sporządzanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu
- sporządzenie sprawozdań dla GUS / DW1, DW2, DW3/,
- sporządzanie sprawozdań, raportów i informacji z zakresu ewidencji ludności
- Prowadzenie rejestru wyborców
- przyjmowanie wniosków o dopisanie do rejestru wyborców
- skreślanie z rejestru wyborców na podstawie otrzymanych zawiadomień
- udostępnianie na wniosek rejestru wyborców
- sporządzanie kwartalnych meldunków w sprawie rejestru wyborców (Wsparcie Organów Wyborczych)
- W zakresie Urzędu Stanu Cywilnego:
- sporządzanie aktów stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu) tryb zwykły i szczególny
- wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu rejestracji stanu cywilnego
- czynności materialno-techniczne z zakresu rejestracji stanu cywilnego nieskutkujące sporządzeniem aktu stanu cywilnego (sprostowanie, uzupełnienie oraz unieważnienie wzmianki)
- wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego (skróconych, zupełnych oraz wielojęzycznych)
- wydawanie zaświadczeń, zezwoleń oraz przyjmowanie oświadczeń
- sporządzanie wzmianek dodatkowych w aktach stanu cywilnego
- sporządzanie przypisków w aktach stanu cywilnego, - zamieszczanie przypisków przy aktach stanu cywilnego,
- migracja do rejestru aktów stanu cywilnego
- wydawanie decyzji w sprawie imion i nazwisk
- usuwanie niezgodności oraz realizacja zleceń w aplikacji BUSC
- W zakresie dowodów osobistych:
- Praca w Systemie Rejestrów Państwowych (RDO) Aplikacji Źródło
- przyjmowanie i wprowadzanie wniosków o wydanie dowodu osobistego
- przyjmowanie zgłoszeń o utracie dowodu osobistego i unieważnianie dowodu osobistego
- wydawanie dowodów osobistych,
- udostępnianie danych z rejestru RDO oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi
- usuwanie niezgodności i realizacja zleceń w RDO
- wydawanie decyzji w sprawach dowodów osobistych,
- unieważnianie dowodu osobistego w Rejestrze Dowodów Osobistych.
- Udział w wykonywaniu zadań obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego przekazywanych do realizacji przez Wójta Gminy.
- Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
Umowa o pracę na czas określony do 31.12.2020 r. Wymiar czasu pracy - 1 etat. Praca przy komputerze o charakterze administracyjno-biurowym. Stanowisko pracy usytuowane jest na I piętrze budynku, wyposażone w podstawowy sprzęt informatyczny. - Informujemy, że w ubiegłym miesiącu Urząd Gminy Wólka osiągnął wymagany wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny, z podpisaną klauzulą o następującej treści: „Dobrowolnie wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz pozostałych dokumentach aplikacyjnych przez administratora danych – Urząd Gminy Wólka w celu realizacji procesu rekrutacji na wolne stanowisko urzędnicze Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, z dnia 26 czerwca 2020 r.”
- CV z dokładnym opisem przebiegu nauki i pracy zawodowej, z podpisaną klauzulą o następującej treści: „Dobrowolnie wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w CV oraz pozostałych dokumentach aplikacyjnych przez administratora danych – Urząd Gminy Wólka w celu realizacji procesu rekrutacji na wolne stanowisko urzędnicze na wolne stanowisko urzędnicze Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, z dnia 26 czerwca 2020 r.”
- oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- podpisane oświadczenie kandydata, dotyczące: (wraz z wynikającą z art. 233 k.k. klauzulą).
- posiadania obywatelstwa polskiego,
- posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych,
- korzystania z pełni praw publicznych,
- braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Termin i miejsce składania dokumentów
Wymagane dokumenty należy składać w terminie do dnia 6 lipca 2020 r. do godz. 15.30, (uwaga: decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Wólka). Ofertę można złożyć osobiście w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze na wolne stanowisko urzędnicze Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, z dnia 26 czerwca 2020 r.” w biurze podawczym na parterze Urzędu Gminy Wólka lub wysłać na adres: Urząd Gminy Wólka, Jakubowice Murowane 8; 20-258 Lublin - Informacje dodatkowe
- O rozmowie kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
- Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy Wólka, niekompletne lub po określonym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.
- Nie ma możliwości uzupełniania dokumentów po upływie terminu składania dokumentów rekrutacyjnych oraz przyjmowania ww. dokumentów poza ogłoszeniem.
- Informacja o wyniku naboru będzie podana do publicznej wiadomości na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Wólka w zakładce praca- konkursy na stanowisko http://bip.wolka.pl/wiadomosci/649/konkursy_na_stanowisko oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie urzędu.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 81 478 17 53.
Wójt
/-/ Edwin Gortat