SK.2110.2.2024
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych, oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- wykształcenie wyższe,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- Wymagania dodatkowe – pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku.
- co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w zakresie egzekucji bądź windykacjiw administracji publicznej,
- znajomość przepisów prawa w zakresie funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego,
- znajomość ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- samodzielność w działaniu,
- znajomość Ms Office,
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Weryfikacja tytułów wykonawczych wpływających do Referatu Finansowego.
- Kontrola terminowości płatności podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości osób fizycznych będących płatnikami ww. podatków.
- Terminowe wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych w podatku od środków transportowych, rolnym, leśnym, od nieruchomości oraz ich ewidencja.
- Terminowe wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych wobec osób zalegających w spłacie zobowiązań w zakresie powierzonych spraw.
- Odpisy przedawnionych należności i przedawnionych nadpłat podatków osób fizycznych i prawnych.
- Sporządzanie wniosków o zabezpieczenie hipoteką przymusową zaległości wynikających z zobowiązań wobec gminy oraz stosowanie wszystkich możliwych środków egzekucyjnych w celu ściągnięcia i zabezpieczenia tych zobowiązań.
- Wydawanie zaświadczeń na wykreślenie hipoteki oraz zastawów skarbowych.
- Prowadzenie postępowania egzekucyjnego w stosunku do osób fizycznych i prawnych będących dłużnikami w podatku rolnym, leśnym od nieruchomości i od środków transportowych.
- Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (kontrola wniosków, ewidencja sporządzanie przelewów w związku z wypłatą).
- Sporządzanie sprawozdań z realizacji wypłat podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
- Współpraca z Urzędem Skarbowym, komornikami sądowymi i innymi organami w ramach prowadzonej egzekucji (w tym: aktualizacja stanów, zawieszenia, wycofania tytułów wykonawczych).
- Monitorowanie przebiegu egzekucji prowadzonych przez organy egzekucyjne oraz spraw wpływających do Referatu.
- Obsługa interesantów w zakresie prowadzonych spraw.
- Sporządzenie sprawozdania z pomocy publicznej w rolnictwie , rybołówstwie oraz z innych powierzonych spraw.
- Wydawanie zaświadczeń o statystycznym dochodzie z gospodarstwa rolnego.
- Wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatku : rolnym, leśnym, od nieruchomości.
- Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym w zakresie wymiaru podatków i powierzchni gruntów.
- Rozliczanie nadpłat podatków rolnego, leśnego i od nieruchomości osób fizycznych.
- Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania K 103.
- Kontrola rachunkowa inkasentów podatków
- Przygotowanie i aktualizacja informacji dotyczących spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku, w tym zamieszczanie na tablicy ogłoszeń i BIP.
- Gromadzenie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów księgowych.
- Samodoskonalenie i samokształcenie w zakresie nałożonych zadań, w tym również wykorzystanie dostępnych w urzędzie zasobów tj. publikacji książkowych, czasopism, portali.
- Stała współpraca z innymi pracownikami we wszystkich referatach urzędu gminy w zakresie obiegu dokumentacji i informacji w ramach powierzonego stanowiska.
- Wykonywanie zadań w zakresie realizacji przepisów o ochronie danych osobowych, a także w zakresie odpowiedniego zabezpieczenia dokumentów, tajemnicy służbowej oraz baz danych w systemie informatycznym.
- Przestrzeganie przepisów BHP i p.pożarowych na stanowisku pracy.
- Odpracowanie projektów zarządzeń i uchwał w zakresie prowadzonych spraw.
- Udział w sesjach Rady Gminy oraz posiedzeniach komisji w zakresie prowadzonych spraw.
- Udział w wykonywaniu zadań obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego przekazywanych do realizacji przez Wójta Gminy.
- Inicjowanie działań niezbędnych do prawidłowego funkcjonowanie urzędu.
- Inne zadanie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania referatu lub zlecone przez Wójta lub przełożonego.
- Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- Umowa o pracę.
- Wymiar czasu pracy - 1 etat.
- Praca w budynku Urzędu Gminy Wólka, Jakubowice Murowane 8,
- Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
- Praca o charakterze administracyjno-biurowym.
- Praca w godzinach 7.30-15.30 ( możliwa praca w poniedziałki w godz. 9.00-17.00)
- Stanowisko pracy usytuowane jest na I piętrze budynku, ( bez dostępu do windy)wyposażone w podstawowy sprzęt informatyczny,
- Praca w zespole.
- Informujemy, że w ubiegłym miesiącu Urząd Gminy Wólka osiągnął wymaganywskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny, z podpisaną klauzulą o następującej treści: „Dobrowolnie wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz pozostałych dokumentach aplikacyjnych przez administratora danych – Urząd Gminy Wólka w celu realizacji procesu rekrutacji na wolne stanowisko urzędnicze ds. egzekucji podatków od nieruchomości, rolnego, leśnego od osób fizycznych i prawnych, egzekucji podatku od środków transportowych i zwrotu podatku akcyzowego, SK.2110.2.2024 z dnia 11 października 2024 r.
- CV z dokładnym opisem przebiegu nauki i pracy zawodowej, z podpisaną klauzulą o następującej treści: „Dobrowolnie wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w CV oraz pozostałych dokumentach aplikacyjnych przez administratora danych – Urząd Gminy Wólka w celu realizacji procesu rekrutacji na wolne stanowisko urzędnicze ds. egzekucji podatków od nieruchomości, rolnego, leśnego od osób fizycznych i prawnych, egzekucji podatku od środków transportowych i zwrotu podatku akcyzowego, SK.2110.2.2024 z dnia 11 października 2024 r.
- oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,*)
- podpisane oświadczenie kandydata, dotyczące: *)
- posiadania obywatelstwa polskiego,
- posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych,
- korzystania z pełni praw publicznych,
- braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
*druk dostępny na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Wólka w zakładce Praca-konkursy na stanowisko, wraz z ogłoszeniem o naborze.
- Termin i miejsce składania dokumentów
Wymagane dokumenty należy składać w terminie do dnia 21 października 2024 r. do godz. 15.30, (uwaga: decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Wólka). Ofertę można złożyć osobiście w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. egzekucji podatków od nieruchomości, rolnego, leśnego od osób fizycznych i prawnych, egzekucji podatku od środków transportowych i zwrotu podatku akcyzowego, SK.2110.2.2024 z dnia 11 października 2024 r.” w biurze podawczym na parterze Urzędu Gminy Wólka lub wysłać na adres: Urząd Gminy Wólka, Jakubowice Murowane 8; 20-258 Lublin - Informacje dodatkowe
- rozmowie kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
- Aplikacje, które wpłynął do Urzędu Gminy Wólka, niekompletne lub po określonym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.
- Nie ma możliwości uzupełniania dokumentów po upływie terminu składania dokumentów rekrutacyjnych oraz przyjmowania w/ w dokumentów poza ogłoszeniem.
- Informacja o wyniku naboru będzie podana do publicznej wiadomości na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Wólka w zakładce praca- konkursy na stanowisko http://bip.wolka.pl/wiadomosci/649/konkursy_na_stanowisko oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie urzędu.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 81 478 17 53.