- rejestracji stanu cywilnego;
- ewidencji ludności i dowodów osobistych;
- pomocy społecznej;
- świadczenia usług komunalnych;
- ochrony środowiska, w tym dotyczące:
- decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji wydawanej na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 247 i 784),
- decyzji zezwalającej na usunięcie drzew lub krzewów wydawanej na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2020 r. poz. 55, 471 i 1378),
- wydawania zezwoleń na przetwarzanie odpadów, zezwoleń na zbieranie odpadów, decyzji o uznaniu przedmiotu lub substancji za produkt uboczny oraz decyzji o odmowie uznania przedmiotu lub substancji za produkt uboczny, na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 i 784),
- decyzji dotyczących pozwoleń zintegrowanych na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r. poz. 1219, 1378, 1565, 2127 i 2338 oraz z 2021 r. poz. 802),
- zgłoszenia instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko, na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska;
- korzystania z wód, w zakresie zgody wodnoprawnej wydawanej na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2021 r. poz. 624 i 784);
- przebudowy lub remontu infrastruktury telekomunikacyjnej istniejącej w pasie drogowym drogi publicznej, lokalizowania infrastruktury telekomunikacyjnej w pasie drogowym drogi publicznej, udostępnienia przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu kanału technologicznego oraz zajęcia pasa drogowego drogi publicznej w celu umieszczenia w nim infrastruktury telekomunikacyjnej lub prowadzenia robót w tym pasie dotyczących infrastruktury telekomunikacyjnej, o których mowa w art. 38-40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 470, 471, 1087 i 2338 oraz z 2021 r. poz. 54 i 720).
Zachęcamy Państwa do załatwiania spraw drogą telefoniczną, za pośrednictwem tradycyjnej poczty lub poczty elektronicznej oraz poprzez skrzynkę podawczą EPUAP.
Bezpośrednia obsługa interesantów będzie prowadzona w holu przy głównym wejściu do budynku. Prosimy, aby dzwonili Państwo domofonem.
- Jeśli sprawa wymaga bezpośredniego kontaktu z pracownikiem odpowiedzialnym za daną sprawę – przed wizytą w Urzędzie zalecany jest kontakt telefoniczny z pracownikiem bądź referatem merytorycznym załatwiającym sprawę (numery telefonów dostępne są na stronie internetowej Urzędu https://www.wolka.pl/urzad-gminy/pracownicy-urzedu.html oraz na tablicach informacyjnych poszczególnych sołectw). Po przybyciu do Urzędu Pracownik z Biura Podawczego zadzwoni do właściwego pracownika i poprosi o zejście do Państwa.
- Jeśli chcecie Państwo złożyć dokumenty – prosimy o pozostawienie ich we właściwej dla sprawy urnie (Urząd Gminy Wólka bądź Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Wólka Sp. z o.o.).
- Jeśli potrzebujecie Państwo druku do wypełnienia – pracownik z biura podawczego przekaże właściwy druk.
Podczas obsługi bezpośredniej obowiązują następujące zasady:
- interesant obsługiwany jest przy ustawionym stoliku,
- interesanci wpuszczani są pojedynczo,
- obowiązują zasady dezynfekcji, rozpoczynając obsługę interesant oraz pracownik zobowiązani są do zdezynfekowania rąk
- zarówno pracownik jak i interesant zobowiązani są do założenia maseczki.